torsdag den 17. februar 2011

Dødens Terning - Kenneth Bøgh Andersen


Forfatter: Kenneth Bøgh Andersen
Udgivet: 30/4-2009
Forlag: Høst og Søn
Sidetal: 316
Andre bøger i serien:
- Den Forkerte Død
- Ondskabens Engel

Handling
Efter en hård kamp får Døden endelig dræbt Filip. Den unge dreng skal ned og hjælpe ham. Dødens Terning er nemlig blevet stjålet. Af hvem ved han ikke, og det er det, Filip og hans veninde, Satina, skal finde ud af. Helst hurtigt, for sandet løber. Eller faktisk er mange af timeglassene i Dødens kælder holdt op med at løbe. Hvis ikke de finder Dødens Terning, vil hele verden ende med at blive uendelig, og hvem ønsker at blive udødelige?
Men det er ikke kun uendeligt rindende timeglas, Filip finder i Dødens kælder. Blandt de mange liv timeglassene holder på, gør han en forfærdelig opdagelse.

Min mening
Jeg holder virkelig meget af den serie. Den underholdt mig meget. Ligesom med den første bog lo jeg og fik tårer i øjnene. Den er så godt skrevet, og ligesom med den første kunne man mærke, at Kenneth nyder at skrive sine bøger. Nogle gør det, fordi det er deres arbejde, og andre kan man ikke mærke skriveglæden på. Rigtig mange. Jeg har aldrig kunnet mærke en forfatters gejst for at skrive i en bog, men med hans bøger har jeg. Måske er det også, fordi jeg har hørt ham fortælle glædeligt om sine bøger. Men ligesom han har nydt at skrive, har jeg nydt at læse hans bøger.
Der er virkelig mange sjove og uhyggelige detaljer i bogen. Han leger med kristendommen og alle de andre religioner. Det er et genialt arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar