lørdag den 2. april 2011

Diamanten i Drury Lane - Julia Golding

Forfatter: Julia Golding
Originalt sprog: Engelsk
Original titel: The Diamond of Drury Lane
Forlag: Carlsen
Antal sider: 316
Person: 1. person
Emne: slutningen af 1700-taller, Hemligheder, Teater,


Catherine "Cat" Royal har boet i Drury Lane's teater hele sit liv, fordi hun er forældreløs og blev taget ind af teatrets leder. Cat overhører en samtale om, at en diamant skulle befinde sig i teatret. Hun bliver tvunget til at sværge at beskytte diamanten, selvom hun ikke aner hvor den er gemt. Samtidig møder hun den forhenværende slavedreng Pedro, som skal optræde på teatret. De bliver venner, men det går op for Cat, at Pedro vil gøre næste hvad som helst for penge. Så hemmeligheden om diamanten bør nok ikke deles med ham.

_______

Jeg var solgt, da jeg læste denne her bog. Den er så behageligt skrevet, synes jeg. Og det er en af de bøger, hvor du ingen anelse har om, hvad der nu skal ske, fordi det virker en smule tilfældigt. En meget spændende bog, som jeg klart vil anbefale, især hvis 1790 i Londons gader og stræder, er noget der siger en noget. Jeg er i det hele taget ret glad for Julia Goldings skrive stil, men det irritere mig, at det lader til, at kun den første bog i Cat Royal serien er oversat... Nå ja, så må jeg jo til at læse dem på engelsk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar