mandag den 30. maj 2011

Spiralcirkelens Tempel - Tamora Pierce

Forfatter: Tamora Pierce
Original sprog: Engelsk
Original titel: Sandry's book
Forlag: Zephyr
Antal sider: 223
Person: 3.
Emne: Magi, venskab,
Sandrilene, en fornem frøken, hvis forældre døde i en epedimi, Daja, en tarder, den eneste overlevende efter at familie skibets forlis, Torn, en byrotte, en tyv, Trisana, en udstødt handelklasse pige, de ender alle i spiralcirklens tempel. På grund af speciele omstændigheder ender de også alle i diciplinhytten, under Lærke og Rosentorns ledelse. Sammen oplever de mange ting og finder ud af hvorfor de er endt i diciplinhytten... Og et særligt bånd bindes.
___
I den første serie: Magiens Cirkel, er der fire bøger, den næste serie hedder Cirklen Åbnes, den består også af fire bøger. Jeg undre mig lidt over, at de helt har droppet at kalde Sandrilene ved hendes kælenavn "Sandry" i oversættelsen, og har kaldt Briar for Torn, jeg ved godt at det er det navner betyder, men det lyder bare lidt dumt, når man høre om Torn og Rosentorn. Og så bryder jeg mig heller ikke om de danske forsider...
Det er en efter min mening, hyggelig bog, men den bliver aldrig sindsoprivende spændende. Deres forhold til hinanden ændre sig igennem bogen og det synes jeg er intressant at følge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar