fredag den 15. juli 2011

Twilight - Stephenie Meyer #2

Titel: Twilight
Forfatter: Stephenie Meyer
Forlag: Carlsen
Oversætter: Birgitte Brix
Originalsprog: Engelsk
Udgivet: 05/10-2005
Sidetal: 505

Handling
Der er tre ting, som jeg er helt sikker på:

- Edward er vampyr
- Der er en del af ham - og jeg ved ikke i hvor høj grad, den har magten over ham - der længes efter mit blod
- Jeg er fuldstændig og håbløst forelsket i ham

Bella Swan er flyttet til Forks, en våd og tåget soveby omgivet af store skove i staten Washington. Hun forventer ikke andet end regn og kedsomhed, men da hun møder den gådefulde Edward Cullen, sker der en på samme tid vidunderlig og dybt foruroligende forandring i hendes liv. Blandt Edwards mange hemmeligheder, er der én afgørende omstændighed, der vil koste Bella livet - og truslen kommer både fra både Edward og hans slægtninge. Midt i deres stærke tiltrækning balancerer Edward og Bella på en knivæg mellem begær og stor fare.

Min mening
Wow! Den lyder da helt vildt god. Det syntes jeg også at den var i starten. Jeg åd den simpelthen. Starten syntes jeg, var helt vildt god. Spændende. Og der var kærlighed i den, hvilket var okay i starten. Men det udviklede sig. Og pigerne i min klasse begyndte at læse den og blev helt tossede med den. Alle blev tossede med den, og det irriterede mig. Alle mulige vampyrbøger, der mindede så meget om den, at det lige så godt kunne være den, kom i boghandlerne. Nu var det pludselig det helt store at have læst den. Serien i sig selv syntes jeg var elendig, og jeg læste kun til bind 3. Den nåede jeg halvvejs i. Men nu indrømmer jeg da, at universet var fedt. At bogen var nice. At det er godt fundet på, og at jeg kunne lide bind 1. Jeg kunne lide den, fordi de i starten var irriterede på hinanden, og jeg kunne lide måden, deres forhold udviklede sig på. Men det udviklede sig for meget. Det blev for sukkersødt, og pludselig kom der en masse andre dårlige elementer i den, og jeg måtte lægge Formørkelse fra mig en sen aften. Jeg kunne ikke længere holde den serie ud. Men jeg vil genlæse Twilight. For jeg synes faktisk, at den var nice, da jeg læste dén.
Jeg elsker bøgernes udseende. De er bare totalt smukke, de bøger. Men hver gang jeg ser dem, bliver jeg irriteret, over at bogen er blevet så stor.

Andre bøger i serien:
Bind 2 - Nymåne 
Bind 3 - Formørkelse
Bind 4 - Daggry 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar