fredag den 3. februar 2012

Bogtyven af Markus Zusak

Denne bog er en fantastisk bog. Dog en tyk bog, en dejlig tyk bog, men en bog man græder af, hvis man er alene. Det er svært at forklare denne bog - den er dejlig.

Den handler om nazityskland. Den handler om en pige, som har set sin bror dø. Den handler om papa, som maler og lærer den lille pige at læse og skrive. Den handler om døden. Den handler om jøder. Den handler om denne lille fattiggade. Den handler om Rudy, der hjælper lille Liesel igennem. Den handler om mama, som bander på tysk. Den handler om Liesel, som finder trøst i bøger. Den handler om Liesels mareridt. Den handler om Rudy, som blot vil have et enkelt kys af Liesel. Den handler om sorg. Den handler om venskab, om kærlighed, mareridt, død. Den handler om så meget. Jeg får næsten tårer i øjenkrogene, når jeg skriver dette her.

Dette er en fantastisk bog. Læs den, jeg håber du får tårer i øjnene.
Denne bog kan anbefales - tårevædet.

2 kommentarer:

  1. Aww, en kjut, lille anmeldelse. Jeg elskede også denne bog, da jeg læste den - omend... Min tilgang til den var en lidt anden end din, måske. Jeg morede mig nemlig kosteligt over dødens mange spydigheder... men ja, jeg var også rørt. Og Max er og bliver min yndlingsperson! :D

    Fantastisk bog. Jeg blev aldrig færdig med min egen anmeldelse af den.

    SvarSlet
  2. Synd. Ja, det kan godt være han var lidt spydig - det kan jeg ikke helt huske. Men den var - ja, fantastisk.

    SvarSlet